Als nieuwe partner in een succesvolle organisatie vergt het even schakelen. De eerste brug die door mij geslagen moet worden is het schrijven van een blog. Twitter je al jaren in 140 tekens en like je verschillende keren per week, dan zal een blog schrijven wel een koud kunstje zijn. 'Je bent een echte internet-cowboy', zei een begenadigd spreker eerder deze week op een ondernemerscongres. Kortom: de toon van de muziek is gezet waarmee een nieuwe stap in mijn werkende carrière wordt gezet.
Mijn naam is Martin Ravenstijn. Ik ben sinds 11 september jongstleden mede-eigenaar van InnoviQ, een organisatie die zich presenteert als aandrager van gedegen oplossingen. Door pionieren en innoveren lopen zij voorop in de markt van de cloud-computing. Het samenbrengen van informatisering en business intelligence maakt ze onderscheidend in de markt ten opzichte van meer traditionele adviesbureaus.
Dit is nou exact mijn reden waarom de keus zo eenvoudig blijkt te zijn om een nieuwe koers op te pakken. Verbonden zijn met vernieuwing, erop gericht de optimale oplossing aan te dragen en bruggen te slaan tussen “IST” en “SOLL” is mijn ultieme driver om mee bezig te zijn.
In de afgelopen jaren, waarin ik met name in de overheidswereld actief ben geweest, heb ik de nodige adviseurs langs zien komen. Deze zijn natuurlijk overwegend betrokken en actief. Maar zo heel af en toe tref je mensen waarvan je denkt, hier zou je iets mee moeten doen. Dit is beter dan gemiddeld... Onbewust ontstaat ambitie!
Het vervolg is nu inmiddels bekend. Sinds enige tijd zet ik mij nu in binnen een jong en vooral dynamisch bedrijf waar de kansen, in tegenstelling tot het sentiment op de markt, voor het oprapen liggen. De crisis geeft en creëert namelijk ook veel kansen en mogelijkheden. Een collegiaal bevriende relatie bevestigde dit beeld onlangs nog eens overduidelijk. Een kostenbesparende omgeving vraagt om nieuwe investeringen om dit mogelijk te maken.
Terug naar de boodschap: verkoop je in een blog nou een persoon (in dit geval mijzelf) of een gedachte waarvan je hoopt dat deze bij - gelukkig kritische - opdrachtgevers gaat opvallen. Uiteindelijk kom je altijd weer terug op je 'roots'.
Je bent wie je wilt zijn. Je wordt altijd gezien door de ogen van een ander. Deze oordelen immers uiteindelijk over dat wat je wilt zijn en wat je wilt betekenen. De enige conclusie is wat ooit een oud directeur mij mee heeft gegeven: “Je moet je eigen geluk organiseren”. Dat is de waarde waarmee je in een zakelijke wereld een goed beeld van jezelf kunt opbouwen.
De enige conclusie die ik, vanuit het natuurlijke gedrag te willen ondernemen, kan trekken is: jezelf voorstellen is geen kunst maar een wetenschap. Het gaat toch om de prestaties waarmee je het verhaal gaat vormen. Dat is namelijk wat anderen hierover kwijt willen.
“ Ik ga bij InnoviQ mooie verhalen schrijven en beleven” .
Tot blogs, Martin Ravenstijn
InnoviQ breidt haar team uit
27-11-2024 - Mart van Boxtel
Mijn naam is Mart van Boxtel, ik ben 25 jaar en sinds kort begonnen bij InnoviQ. In deze blog vertel ik graag wat meer over mezelf, mijn achtergrond en waarom ik zo enthousiast ben over deze nieuwe...
Met i-GRIP datagedreven werken continu verbeteren
14-08-2024 - Anneke Dierkx
Een organisatie die op het juiste moment over betrouwbare en actuele informatie beschikt, kan haar dienstverlening verbeteren, de bedrijfsvoering bijsturen en betrouwbaar verantwoorden.
Een jubilaris in ons midden!
15-04-2024 - William van Grieken
Een jubilaris in ons midden! Na de recente jubilarissen zetten we nu graag Luciano Currie in het zonnetje vanwege zijn 5-jarig jubileum binnen InnoviQ. Luciano heeft de afgelopen jaar mooie stappen...